نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2073
-
الف
+

کتاب گردشگری در «هرات» رونمایی شد

از کتاب «گردشگری» به نویسندگی «وحیدالله سلطانی» طی محفلی با حضور فرهنگیان هرات رونمایی شد.

کتابی تحت عنوان «گردشگری» به نویسندگی «وحیدالله سلطانی» که به معرفی برخی از جاذبه‌های گردشگری ولایت هرات پرداخته است، طی محفلی با حضور فرهنگیان این ولایت رونمایی شد.

«آریا رئوفیان» رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات طی سخنانی گفت: چاپ این کتاب گام مثبتی در راستای بلند رفتن فرهنگ گردشگری خواهد بود.

رئوفیان در ادامه تاکید کرد: صنعت گردشگری، ارتباط مستقیم با تامین امنیت و استقرار صلح پایدار در کشور دارد که این موضوع نیز در این کتاب یادآوری شده است.

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات، انکشاف و رشد صنعت توریزم را در رشد و انکشاف اوضاع اقتصادی افغانستان بخصوص ولایت هرات مهم خواند.

از سوی دیگر، انجینیر «وحیدالله سلطانی» آمر گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات و نویسنده این کتاب طی سخنانی بیان داشت: عمده ترین هدف وی از تدوین این کتاب ۱۷۰ صفحه‌ای، رشد و احیای صنعت توریزم و معرفی بیشتر این صنعت مهم در هرات باستان بوده است.

سلطانی همچنان تاکید کرد که باید صنعت توریزم در کشور پس از این در اولویت برنامه‌های انکشافی حکومت قرار بگیرد.

او در این کتاب هرات را بستر مناسب و دارای ظرفیت‌های بالقوه برای انکشاف صنعت توریزم در ابعاد مختلف بخصوص رشد گردشگری طبیعی معرفی نموده است که نیاز به توجه جدی مسوولین ذیصلاح در این رابطه دارد.

آمر گردشگری هرات همچنان این کتاب را منبع مناسبی برای دانشجویان و محققین عرصه گردشگری در هرات معرفی نمود.

آوا نوشت: طی سال جاری چندین کتاب ارزشمند در بخش های مختلف علمی، دینی، فرهنگی، تاریخی، سیاسی و هنری در هرات رونمایی گردید که این پیام آور رشد علاقه مردم این ولایت به مطالعه کتاب و نویسندگی می باشد. 

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر